Delen
Favorieten
Printen
Embedden
Klooster

Protestantische Kirche Quirnheim

Klooster · Pfalz
Verantwoordelijk voor deze inhoud
Pfalz Touristik e.V. Geverifieerde partner  Keuze ontdekkingsreizigers 
  • Protestantische Kirche Quirnheim
    / Protestantische Kirche Quirnheim

Die bereits im 8. Jahrhundert erwähnte Kirche St. Maria und St. Martin ging noch vor der Reformation an Leiningen-Westerburg über. Die katholische Kirche wurde lutherisch. Erhalten ist ein romanischer Rundturm aus dem 12. Jahrhundert. Das Obergeschoss ist von 1581 und wurde 1911 renoviert. Der Saalbau stammt aus dem frühen 16. Jahrhundert, die Friedhosmauer mit ihrem Tor ist mit dem Jahr 1539 bezeichnet.

Coördinaten

DD
49.586024, 8.127164
DMS
49°35'09.7"N 8°07'37.8"E
UTM
32U 436911 5492970
w3w 
///drinkbak.meepraten.overstap
Aankomst met de trein, auto, te voet of met de fiets

Vragen & antwoorden

Stel de eerste vraag

Heb je een vraag over deze inhoud? Stel hier je vraag.


Reviews

Schrijf je eerste review

Wees de eerste om anderen te beoordelen en te helpen.

Profielfoto

Foto's van anderen


Protestantische Kirche Quirnheim

Weinstraße 91b
67278 Bockenheim
Telefoon (0049) 6359 8001 820 Fax (0049) 6359 8001 812

Eigenschappen

Bezienswaardigheid
  • 2D 3D
  • Inhoud
  • Toon afbeeldingen Verberg afbeeldingen
  • 1 Tochten in de omgeving
matig
20,3 km
1:30 u
289 m
289 m
Panoramareiche und etwas anspruchsvoller Tour entlang der Deutschen Weinstraße, über den Gerstenberg  und durch das Eistal zurück.
van Sandra Schnober,   Pfalz Touristik e.V.
  • 1 Tochten in de omgeving